“Takyah Buka Sek0lah Sampai Hujung Tahun” 500 Sek0lah Di Korea Utara Terpksa Ditut0p Semula Lepas Ke.s Nalk Mend4dak

PKPB mungkin akan berakhir tak lama lagi namun keputusan sama ada sekolah akan dibuka tak lama lagi atau pun tidak masih menjadi tanda tanya kebanyakan ibu bapa di Malaysia. Kalau ya pun kes dah berkurang, selamat ke nak hantar anak ke sekolah?

Walaupun belum dapat jawapan yang pasti dari kerajaan, tapi negara-negara lain seperti China dan Korea Utara sudah pun membenarkan pelajar-pelajar sekolah untuk kembali ke sekolah seperti biasa. Keputusan ini dibuat selepas bilangan kes baru kekal terkawal.

Pun begitu, di Korea Utara, lebih 500 sekolah yang dibenarkan untuk buka seperti biasa diarahkan untuk tutup selepas negara ini mendapat rekod kluster baru di Buncheon, menurut CNN. Kluster baru ini telah merekodkan lebih 100 kes Covid-19.

Menurut Naib Menteri Kesihatan Korea Utara, Kim Gang-lip, lebih 3,836 orang dari 4,351 pekerja telah disaring oleh pegawai kesihatan.

Kebanyakan pelajar pula diarahkan untuk belajar di rumah semula buat sementara waktu.

Di Malaysia, Menteri Pendidikan ada mengatakan yang sekolah mungkin akan dibuka untuk peperiksaan pelajar tingkatan 5 dan enam dan hanya 17 pelajar saja dibenarkan dalam satu kelas.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!MK

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Media Kita

Sumber : LM

PERHATIAN: Pihak Media Kita tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Media Kita juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "“Takyah Buka Sek0lah Sampai Hujung Tahun” 500 Sek0lah Di Korea Utara Terpksa Ditut0p Semula Lepas Ke.s Nalk Mend4dak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*