“Kalau Bet0l B0leh Puvja Hantv, Aku Akan Delete” Pemilik Lagu Lathi Cab4r Da’i Wan Bvktikan Lagu Itu Boleh Serv Hantv

Masih lagi tentang #LathiChallenge.

Semalam kami ada terbitkan satu artikel tentang perkongsian Twitter dari seorang pendakwah terkenal, Da’i Wan Dazrin yang meminta agar aksi challenge itu dihentikan serta merta.

Dakwa beliau, ia merbahaya untuk dijadikan hiburan kerana dikatakan wujud dari sesetengah budaya Jawa yang syirik dan khurafat.

Tweet tersebut kemudiannya sampai ke pengetahuan salah seorang pemilik lagu tersebut, Reza Arap — yang membalas dakwaan Da’i Wan di laman Twitternya sehingga menimbulkan kontroversi dalam kalangan warga maya Indonesia.

Reza menjawab dakwaan Da’i Wan, dengan mencabar beliau menunjukkan bukti sekiranya benar lagu itu boleh memanggil hantu. Jika terbukti benar, Reza sendiri akan memadamkan lagu tersebut dan muzik videonya di semua platform.

Dan jika tidak, beliau menuntut permohonan maaf dari Da’i Wan kerana menyebarkan tuduhan palsu.

Namun apabila disemak semula, Da’i Wan nampaknya telah memadamkan posting tersebut.

Bukan saja dalam kalangan netizen Indonesia, beberapa portal seberang juga mula pick up isu tersebut seperti Kompas.com.

Hmm, dahsyat juga penangan #LathiChallenge ni.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!MK

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Media Kita

Sumber : LM

PERHATIAN: Pihak Media Kita tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Media Kita juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "“Kalau Bet0l B0leh Puvja Hantv, Aku Akan Delete” Pemilik Lagu Lathi Cab4r Da’i Wan Bvktikan Lagu Itu Boleh Serv Hantv"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*