“Berbekalkan S0P Yang Ket@t,” Segala Pasar Dan Bazaria Dibenarkan Ber0perasi Semula

Sebelum ini, rakyat Malaysia terutamanya pengusaha kedai gunting rambut, salun kecantikan dan perniaga pasar tertanya-tanya bilakan mereka bakal dibenarkan beroperasi seperti sedia kala.

Akhirnya, sekali pertanyaan dan teka-teki terjawab juga setelah Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menyatakan bahawa kerajaan akhirnya memberi kebenaran bagi pembukaan semula pasar terbuka, pasar pagi, pasar malam dan bazaria di seluruh Wilayah Persekutuan.

Pembukaan ini berkuatkuasa serta mertabermula 15 Jun 2020 dan para pengusaha pasar-pasar berkenaan mengikut prosedur operasi standard (SOP) ketat yang telah ditetapkan oleh KKM.

“SOP ini termasuk waktu pembukaan yang dihadkan bagi pasar pagi dan pasar terbuka bermula 6 pagi hingga 11 pagi; pasar malam (4 petang – 10 malam) dan bazaria (5 petang – 11 malam),” katanya pada sidang media berhubung pelaksanaan PKPB.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!MK

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Media Kita

Sumber: Berita Harian.

PERHATIAN: Pihak Media Kita tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Media Kita juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "“Berbekalkan S0P Yang Ket@t,” Segala Pasar Dan Bazaria Dibenarkan Ber0perasi Semula"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*