“Rasa Svkar Bern4fas, Saklt Per0t” Selepas Pak Nil Mengakv Mengg!gil, Jvrufoto Ini K0ngsi M0men Ditegur Tunku Azizah… Siap Bergambar Bersama Ag0ng

PERKONGSIAN pengacara terkenal, Datuk Aznil Nawawi yang menitiskan air mata apabila dapat berhubung secara peribadi dengan Raja Permaisuri Agong, Tunku Azizah Maimunah Iskandariah turut mengimbas kenangan melibatkan seorang jurufoto pada tahun lalu.

Menurut Nur Amyrul Hafizzi Ruslan, 30, dia pada waktu itu sedang menjalankan photoshoot outdoor bersama sepasang pengantin di Sungai Lembing, Pahang sebelum disapa Tunku Azizah yang secara kebetulan melewati kawasan itu dengan menaiki sebuah kenderaan sambil diiringi pegawainya.

Lebih mengejutkan katanya, Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah memandu sendiri kenderaan dinaiki mereka.

Kisah Amyrul itu mencuri tumpuan ramai setelah dia berkongsi mengenainya menerusi ruangan komen posting di Instagram Aznil.

Bercerita , dia yang juga seorang pereka grafik mengakui berdebar dan cemas apabila disapa oleh Tunku Azizah.

Amyrul merakam foto Yang di-Pertuan Agong dan Raja Permasuri Agong bersama pasangan pengantin yang juga pelanggannya.

“Kejadian berlaku pada 14 September tahun lepas. Masa tu saya berempat, ada sepupu yang bantu saya dan pasangan pengantin.

“Tak jangka Yang di-Pertuan Agong dan Raja Permaisuri Agong dalam kereta tu. Tunku Azizah tegur dan ajak bergambar.

“Saya terkejut, sebab tak tahu macam mana protokol. Tunku Azizah tegur dalam loghat Pahang. Ya Allah masa tu terkejut, masa Tunku Azizah turunkan cermin kereta, cepat-cepat saya angkat sembah,” ujarnya.

“Memang inilah pengalaman paling manis sepanjang saya buat kerja sebagai jurufoto secara sambilan dari tahun 2015.”

NUR AMYRUL RUSLAN

PEREKA GRAFIK/JURUFOTO

Imbas Amyrul lagi, dia pada waktu itu cukup gugup sehingga mengalami rasa seakan-akan sukar bernafas dan sakit perut.

Selain mengambil foto pengantin dengan pasangan diraja itu, Amyrul sendiri sempat merakam foto kenang-kenangan dengan Yang di-Pertuan Agong.

“Menggigil tangan saya sampai ada pegawai yang tegur. Tapi Tuanku dan Tunku sangat humble, gaya macam seorang ibu.

Amyrul terharu atas layanan mesra dan sikap rendah diri Yang di-Pertuan Agong dan Raja Permaisuri Agong.

“Memang inilah pengalaman paling manis sepanjang saya buat kerja sebagai jurufoto secara sambilan dari tahun 2015,” ujarnya yang menetap di Kuantan, Pahang.

Kata Amyrul, pasangan pengantin yang menggunakan khidmat fotografinya cukup terkejut dengan kehadiran dua pemimpin itu, apatah lagi dapat bergambar bersama mereka.

Terdahulu, tular kisah Aznil yang berkongsi video perbualannya dengan Tunku Azizah bagi mendapat perkenan projek lagu baharu mengenai buli siber.

Amyrul kemudiannya turut berkongsi pengalamannya di ruangan komen Instagram dan dibalas dengan emoji ‘ketawa’ oleh pengacara itu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!MK

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Media Kita

Sumber : mStar

PERHATIAN: Pihak Media Kita tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Media Kita juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment on "“Rasa Svkar Bern4fas, Saklt Per0t” Selepas Pak Nil Mengakv Mengg!gil, Jvrufoto Ini K0ngsi M0men Ditegur Tunku Azizah… Siap Bergambar Bersama Ag0ng"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*