Berh3nt1kan An4k Dari Sek0lah, Zul Yahya Pent1ngkan 1lmu Akhr1rat

Nama Zul Yahya dahulu pernah mekar dalam industri seni Tanah Air sebagai seorang pelawak terkenal. Tetapi, sejak beberapa tahun ini, dia memvtvskan untuk tidak terb4bit lagi dalam dunia hibvran dan menvmpukan sepenvhnya kepada perniagaan yang dijalankan.

Namun begitu,  merujuk kepada FB Live yang dibvat olehnya sebelum ini, Zul Yahya membuat peng4kvan bahawa memberh3nt1kan an4k2nya sek0lah secara f0rmal bagi memb4wa mereka menvmpvkan perh4tian kepada akh1rat.

“Saya dan isteri berp4kat ini jalan yang terbaik. Hari ini bukan zaman nak kej4r an4k dapat berapa A tapi i1mu akh1rat yang masih lagi n1pis.”
“Mereka memang sudah diberh3nt1kan sek0lah. Apa yang penting adalah i1mu ag4ma. Dalam ag4ma pasti ada kej4y4an, bukan di akh1rat tetapi di dvnia lagi.” Katanya.

Bek4s pelakon yang mempvnyai enam orang an4k itu juga meng4kvi ada yang bertanya sama ada dia tidak kasih4nkah akan masa dep4n mereka. Namun, Zul Yahya percaya akan q4da’ dan q4dar yang telah ditetapkan.

“Dunia semakin tva takkan tak nampak, sistem yang datang kepada kita hari ini luar biasa dan ramai yang rasa boleh hidvp lama.”
“Saya sendiri sudah berusia 50 tahun, apa akan jadi 50 tahun akan datang. Bagaimana ag4m4 dalam diri an4k2 kita? mampvkan degree dan m4ster menyel4m4tkan mereka daripada d4jjal?” Soalnya.

Dia juga turut berk0ngsi keny4taan tersebut di Instagramnya  memaklvmkan bukan tidak meng4mbil berat tentang an4k2nya, tetapi m4hu mereka lebih berj4ya di akh1rat.

Dalam pada itu, bek4s pelak0n itu juga mengambil c0ntoh dir1nya yang tidak berpel4jaran tinggi namun tetapi diberikan rezeki yang mencvrah2 atas izin, berk4t bervsaha.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zul Yahya (@zulyahya70)

“Sijil pada an4k2 pun belvm tentu berikan kehidvpan. Saya pun SRP tak ada, menvlis tak p4ndai tapi Allahuakbar, Allah bagi rezeki macam-macam bentuk.”
“Yang penting us4ha, kalau ada sijil tapi mal4s tak gvna juga.”  Jelasnya.

Zul Yahya merupakan seorang pelakon terkenal sebelum ini dan memvtuskan untuk tidak menervskan dvnia hibvran apabila fokvskan kepada perniagaan restoran ste4mboat dan juga pasaraya yang dibuka tahun lalu.

Sumber : OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!MK

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Media Kita

PERHATIAN: Pihak Media Kita tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Media Kita juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Berh3nt1kan An4k Dari Sek0lah, Zul Yahya Pent1ngkan 1lmu Akhr1rat"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*