Terasa Selepas Mendengar Ceramah Dari Im4m, Pemuda Nekad Men1kam Im4m

Seorang im4m masj1d ced3ra p4rah apabila ditik4m oleh seorang pemuda ketika dia sedang menjamu selera bersama keluarganya pada malam Selasa di Sulawesi Selatan, Indonesia.

Pemuda yang berusia 25 tahun berkenaan secara tiba-tiba datang menghampiri im4m, Baso Daeng Sallang lalu menik4mnya dengan menggunakan sebil4h par4ng.

Akib4t daripada kej4dian yang mengejvt itu, Baso telah meng4lami beberapa lvka pada bahagian tubvhnya dan dikej4rkan ke h0sp1tal berdekatan bagi menjalani raw4tan selanjutnya.

Sebaik sahaja dia menik4m mngsa, pemuda berkenaan terus melar1kan diri dan tidak berapa lama kemudian dia datang menyer4h diri secara sukar3la kepada pihak pol1s.

Apabila dis04l si4sat, ternyata pemuda berkenaan yang dikenali sebagai Arsyad Daeng Salli meng4ku bahawa dia bertind4k demikian kerana dia sak1t h4ti dengan cer4mah yang diberi oleh im4m tersebut.

Menurut pihak pol1s, pemuda berkenaan tersinggvng ketika im4m menasihatkan para jem4ah mengenai kep3ntingan menun4ikan s0lat secara berjem4ah di masj1d bagi umat Isl4m di bulan Ram4dan.

Walaupun tidak menyebutkan nama sesiapa pun, namun pemuda berkenaan berasa sak1t h4ti kerana dia jarang pergi ke m4sjid dan menganggap im4m itu bercakap mengenai dirinya. Kini, k3s berkenaan masih dalam si4satan pihak pol1s.

Sumber : Oh Bulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!MK 

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Media Kita

PERHATIAN: Pihak Media Kita tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Media Kita juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Terasa Selepas Mendengar Ceramah Dari Im4m, Pemuda Nekad Men1kam Im4m"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*